Julstök, julklappsjakt och spelkväll

 

Om det verkar som att jag är en IKEA-fantast när ni läser om mig här på bloggen så kan jag säga att det inte stämmer, jag råkar bara ha varit där två gånger på väldigt kort tid...

Igår hade både jag och maken inga föreläsningar på universitetet så vi skulle ta och köpa resten av julklapparna vilket faktiskt gick ganska bra. Vi startade dagen med en frukost på IKEA, vilket är ett hett tips. Det är jättemysigt att börja dagen där, äta en smarrig frukost, när varuhuset är nästan folktomt. Vi hittade alla julklappar, utom en.

På kvällen fick vi trevligt besök hem till lägenheten. En klasskompis till maken och hennes sambo. Det blev en trevlig spelkväll med RISK. Jag är inte stormförtjust i det spelet längre, det var jag dock när jag var liten. Igår hade jag noll flyt med tärningarna och lyckades aldrig hålla en hel kontinent. Men trevligt var det i alla fall.

Äntligen har snön kommit till Uppsala. Jag kände mig som ett barn när jag kom upp igår morse. "Det är helt vitt ute!" Helt underbart och äntligen får man väl säga. Nu hoppas jag innerligt att det ska ligga kvar och inte försvinna!

Bless!
Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0