Det där med att leva tillsammans



Jag och Martin besökte Paris på vår bröllopsresa.

Det där med att leva tillsammans. Sitta uppe på kvällen tillsammans, skicka sms och fråga vad vi ska äta på kvällen, sitta trötta i soffan tillsammans, tvätta kläder, vakna brevid varandra på morgonen, komma hem till ett ny-gräddade-bullar-luktande-hem, få en puss på kinden.

Det finns väldigt mycket vardag i förhållanden, väldigt mycket faktiskt. Dagar då man inte riktigt hoppar upp och ner av glädje utan man gör sina vardagligheter. Jag minns innan vi gifte oss hur man längtade efter vardagen, bara alla dessa småsaker man gör, att bo tillsammans och att ha ett gemensamt liv tillsammans.

Vardagen har sin charm och klyschan säger ju att det är dagarna som går som är livet. Men det går inte att beskriva känslan av att veta att han alltid kommer att finnas där, att ringarna på våra fingrar betyder "for better for worse 'til death do us apart". Det är så underbart att vakna på morgonen och titta över på andra sidan sängen och veta att den där personen älskar jag hur gårdagen än var och hur mycket morgonfrilla någon av oss än har. Den där personen är jag gift med och älskar av hela mitt hjärta.

Vi ska på bröllop i Norge i helgen och jag önskar dem all lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0