Karl-Oskar och Kristina

Jag läser som sagt Utvandrarna-serien just nu. Så extremt bra :) Tycker väldigt mycket om dem faktiskt. Och just nu känns det som om allt snurrar runt dem. Möter på dem överallt känns det som.

Igår var jag inne på Carrolinnan där hon skrivit om att det nu kommit ut en demo på engelska versionen av "Du måste finnas". Efter det så kikade jag runt på Youtube efter låtar ur musikalen.

Idag så var jag på ett seminarie som handlade om hur svenskan utvecklats i den svenska kolonin "Nya Sverige" i Nordamerika. Föreläsaren uttryckte flera gånger att vi inte skulle inbilla oss att den utvandringen som svenskar gjorde till Nya Sverige liknade Karl-Oskars och Kristinas utvandring, men det kunde man ju inte sluta tro i alla fall.

Fast i boken eller vaddå? ;) Men som sagt är den ju så grymt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0