Hur pluggar man på universitetet?

Man börjar ju faktiskt undra, eller ja, hur hinner man allt? Hade första föreläsningen igår. Och om c:a en månad har vi tentan. Innan dess ska vi ha åtta föreläsningar, och några gruppövningar och laborationer. Vid varje föreläsning kommer läraren att gå igenom minst ett kapitel från vår kursbok (som förövrigt är skrivet på lite krånglig engelska). Så det är smart att ha läst igenom kapitlet i boken innan föreläsningen. Föreläsningen igår gick över två kapitel och föreläsningen imorgon går igenom ett kapitel. Så alltså bör jag läsa tre kapitel idag. Du förstår säkert vart jag vill komma...

Vi har ju inte jättemånga föreläsningar och lektioner på en vecka, men som sagt kommer det bli massa hemmaläsning plus en hemtenta om grammatik, vilket i nuläget faktiskt känns som ganska mycket. Desutom så pratar ju alla lärare och elever om att man ska engagera sig i nationerna, för att det är väldigt viktigt, helst ska man engagera sig i kåren också, plus gärna vara med i medlemsföreningarna på nationen också. Sedan så vill man gärna ha ett liv utanför Universitetet med sina kompisar. Och jag som kristen vill gärna kunna gå i kyrkan och helst kunna engagera mig där med. Och så skulle jag gärna hinna med att umgås med Martin också. Hur hinner man allt?

Jag var tydligen naiv som trodde att jag skulle få mer tid över nu när jag började på universitetet. Eller så gäller det väl bara att hitta en bra balans. Får se. Det ger nog med sig om ett par veckor. Men nu bör jag nog börja läsa på kursboken...

Bless!
Alexandra


Kommentarer
Postat av: Sara/Cartong

det känns bara så i början. Efter ett tag kommer du inse att det är meningslöst att engagera sig i kåren och dylikt samt att man sällan behöver läsa mer än hälften av litteraturen. Då går det att glida fram på en räkmacka. Haha

2009-09-09 @ 15:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0