Augustivinnare i bibliotekstävling

Jag hade fått ett sött litet mail i inboxen nu när jag kom hem från Lettland/Estland att jag vunnit bibliotekets tävling i augusti. Väldigt roligt, men lite oväntat också. Hade nästan glömt bort att jag deltagit. Men i alla fall. Vinsten får man välja ur listan nedan.

Böcker
- Åsa Linderborg: Mig äger ingen - Har jag funderat på att köpa tidigare, men är inte så sugen på att läsa den just nu.

- Stieg Larsson: Luftslottet som sprängdes - Kriminalare - Nej tack

- Mats-Eric Nilsson: Den hemlige kocken - Säkert intressant ämne, men jag är inte intresserad

- Leif G W Persson: Faller fritt som i en dröm - Kriminalare, så spontant nej, fast den lät ganska intressant. Men den är den tredje delen i en triologi...

- Lasse Wierup: Svensk maffia - Njae. Jag gillar inte krim och har inte lust att bekanta mig med verkligheten

- Sheila O'Flanagan: Inte han! - Chick-lit är en genre jag läser, eller har i alla fall plöjt igenom några stycken. Favoriten än så länge.

Filmer
- Kill Bill 1 (dvd) - Våld och mord - Nej tack

- Das Boot (dvd) - Tysk film som fått bra kritik. Men krig är inte vad jag är sugen på nu.

- Dreamgirls (dvd) - Skulle nog kunna vara bra. Har inte sett den.

Ljudböcker
- Catharina Ingelman-Sundberg: Vikingablot - Första tanken: nej och åter nej. Men den verkar vara en intressant historisk roman. Fast det är en ljudbok, jag föredrar vanliga böcker.

- Cecilia Hagen: Kulla-Gulla stretar vidare - Lägesrapport vid 60+. Om några år kanske ;)

Detta blev en ganska petig titt, ursäkta. Men snabbt uträknat har jag Inte han!, Dreamgirls och Vikingablot att välja mellan. En bok, en film och en ljudbok. Jag som mest var sugen på en bok.

Någon som har några förslag? Jag vet faktiskt inte vad jag ska välja.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Das Boot har fantastiskt bra filmmusik, men den är ganska seg eftersom det bara bara bara är krig och u-båt och inget annat. Värd att se en gång, men inte om och om igen... Så den tycker jag alltså inte du ska ta, men det kanske inte hjälper så mycket ;)

2010-08-09 @ 18:29:07
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag vet att du redan har valt, men jag ville bara fråga om du sett Kill Bill-filmerna? Jag älskar dom!

2010-08-16 @ 09:24:16
URL: http://www.pahittadenojen.blogspot.com
Postat av: Zachan

Nej, jag har faktiskt inte sett någon av Kill Bill filmerna. Jag tycker inte riktigt att blodig hämnd går ihop med min livsfilosofi.

2010-08-16 @ 10:41:04
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0