Bokvanor

Vilka är de fem författarna du har flest böcker av i dina bokhyllor?

Jane Austen
J. K. Rowling
Stephenie Meyer
Vilhelm Moberg
Gull Åkerblom

Köper eller lånar du mest?

Jag köper mest, men hoppas på att jag ska kunna ändra på det och låna mer. Bibliotek har så stora resurser och bra böcker. Väldigt bra ställen att få boktips ifrån och stifta nya författarbekantskaper. Det är ett ställen man kan ägna flera timmar åt, bara genom att knalla runt bland hyllorna.

Sparar du alla böcker du köper?

Som yngre, ja. Nu har jag rensat och gallrat en hel del. Jag brukar alltid spara de böcker jag tycker om, de som jag tyckte mindre bra om brukar stå i hyllan ett tag men sedan säljas eller skänkas bort.

Inbundet eller pocket helst?

När jag var liten älskade jag inbundet över allt annat. Nu har jag mer och mer insett det praktiska med pocketboken. Så pocket måste jag väl svara.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? (Om du nu läser om böcker.)
Väldigt bra fråga. Jag har läst många av mina barndomsfavoriter många gånger. Harry Potter-böckerna till exempel. Sedan tror jag mig ha läst Sabrina Tonårshäxan nr. 6 ett oändligt antal gånger. På senare tid är Om jag kunde drömma den mest (om)lästa boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0