Sunrise

Började lite smått att läsa Sunrise av Karen Kingsbury igår. Än så länge verkar den helt okej. Man får följa tre olika historier från en stad i USA. Ett par som snart ska gifta sig, en familj vars inneboende (eller vad man ska kalla honom) tar en överdos av alkohol och hamnar i koma och en man vars fru dog för ett år sedan och som inte är redo att älska igen.

Jag har ofta kikat på Kingsburys böcker i bokhandlarna och på nätet och har tidigare läst När ingen ser oss. Hon har, så vitt jag vet, skrivit över 30 böcker. ett flertal serier och många fristående böcker. Det var dock inte förän idag jag förstod att alla serier hänger ihop. Och den bok jag läser nu är serie nummer tre eller kanske fyra. En lagom miss kan man kanske säga. Visst serien är så pass fristående att man kan hoppa rakt in där jag befinner mig. Men om man vill läsa de andra serierna då? Då vet man ju redan mycket om vad som kommer att hända. Sunrise har jag lånat på bibblan, och jag lyckades tydligen också låna första boken i den absolut första serien. Så jag läser nog ut den här boken och funderar sedan på om jag kanske ska ta och börja läsa allt från början och få rätsida på det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0