Bara en bok kvar

Det känns faktiskt lite sorgligt, jag har bara en bok kvar i serien om Narnia. Igår läste jag ut Silvertronen, vilket i och för sig är en helt godkänd bok i serien. Men det känns tråkigt att serien snart är slut.

Jag läste inte Narnia som barn utan har läst den nu efter uppväxten. Narnia har alltid varit en historia som alla pratat om, en full värld av överraskningar och fantasi. Fast nu har jag läst sex böcker av sju så denna oändliga värld börjar komma till sitt slut.

Jag tror visserligen C. S. Lewis har gett serien det värdiga slut som den förtjänat, men ändå, jag kan inte låta bli att bli lite nedstämd. Antagligen kommer jag ju att sakna serien när jag är klar.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0