Smaklig måltid!



Efter ett efterlängtat besök på biblioteket har jag hämtat hem några nya kamrater. Det ska bli väldigt trevligt att få läsa dem.

- Buddenbrooks - Thomas Mann
En av den tyska litteraturens klassiker. Ser fram emot den.

- Svindlande höjder - Emily Brontë
Äntligen säger jag bara!

- Regnroman - Karen Duve
Jag är nog fortfarande lite insnöad på tysk litteratur, dock inte allt för konstigt. Men denna bok verkade väldigt intressant. Duves romaner ska tydligen var aningen deprimerande och melankoliska, så den blir spännande läsning.

Nu är den stora frågan: Var ska man börja?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Bokstavsordning kanske? ;)

2010-05-12 @ 09:57:10
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Zachan

Haha, ja jo det var ju en idé ;) Och det kan man nog säga att jag gjort också. Jag började med Svindlande höjder, den lockade mest. Och ja, om vi går bokstavsordning på efternamn så har jag börjat rätt i alla fall :)

2010-05-12 @ 11:53:25
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0