En person som inte älskar mord och dråp

Just nu är hela svenska folket (känns det som) helt insnöade på kriminalromaner och deckare. Typ alla utom jag. Jag har aldrig förstått tjusningen med det hela, det är ju bara en massa mord och olyckligheter. Vad är det för roligt med det egentligen? Mysterier tycker jag om, där det händer en massa saker man inte förklara, med en massa spänning och så vidare. Men att nysta i mordhistorier, vem som mördat vem, hur man gjort det och så vidare, tycker jag inte är det minsta spännande.


Vad tycker du? Är jag helt ute och cyklar?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mord och blod är inget för mej heller, men jag gillar deckare. Om de är kluriga och inte bara fokuserar på mordet/mördaren utan mer på personerna också. Om du vill läsa något lagom mysterieaktigt med med inte så många mord så tipsar jag om Maisie Dobbs-deckarna av Jacqueline Winspear, där den första heter just "Maisie Dobbs". De utspelar sig i och kring London under mellankrigstiden. De är jättebra och mysiga!

2009-12-16 @ 13:56:36
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Teresa

Jag håller med.

2009-12-16 @ 18:38:02
URL: http://vintervagor.blogspot.com
Postat av: maddä

jag har kommit mer in på självbiofrafer, sträckläser dom så fort jag får tag på en ny. Har läst alla tre som Neil Strauss har skrivit och har läst om dom en gång till bara för att :P Kriminalromaner läser jag för att somna fort på kvällarna :)

2009-12-23 @ 21:44:24
URL: http://everybodylies.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0