När det lider mot Jul

Nu har snart halva december gått. Helt fenomenalt fort har det gått. Det är enbart en vecka kvar på universitetet innan vi åker hem till familjen för att tillbringa större delen av lovet där. Julklapparna har vi börjat inhandla, men har en del kvar.

I veckan fick vi besök av en god vän, då satte maken ihop pepparkakshuset och vi gjorde knäck. Nu idag har vi varit i kyrkan på förmiddagen och jag håller precis på att laga mat. Sedan ska vi fortsätta julstöket och baka lite mer julgodis innan vi i kväll kanske får besök.

Det är så svårt att förstå att det snart är jul, speciellt nu när vi inte har någon snö. Jag har, sedan jag sista åren i tonåren haft svårt att känna att julen är på väg. När man var liten så väntade man och längtade hela december, varje dag gick i snigelfart tills det äntligen blev den 24e. Nu för tiden så smyger julen på en och man blir lika förvånad varje gång december har startat.

Så jag kan inte direkt påstå att jag har någon julstress direkt, vi tar sakerna som de kommer. Vi försöker ta det lugnt och hinna med allt i skolan, julpynta lite lagom och baka julgodis. Finns ingen orsak till att stressa upp sig. Julen handlar om kärlek och vänskap, att ta hand varandra, familj och vänner. Julen är inte till för att stressa ihjäl sig, få ångest och må dåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0