Ännu mer böcker...

Är på läsarhumör, men hinner dock inte läsa så mycket. Känner mig ofta så skyldig att jag egentligen borde läsa min kursbok istället. Men skönlitteratur är dock mycket roligare.

Men iaf. Här kommer en lista på böcker jag skulle vilja läsa just nu. Får ta och pricka av senare när jag plöjt igenom dem :)

- Utvandrarna/Invandrarna-serien av Vilhelm Moberg

- Gösta Berglings saga av Selma Lagerlöf

- Narnia-serien av C S Lewis (dock läst Min morbror trollkarlen)

- Nils Holgerssons resa av Selma Lagerlöf

- Stolthet och fördom av Jane Austen

- Iliaden och Odyssén av Homeros (läst vissa delar på latinlektionerna i skolan)

- Liftarens guide till galaxen-serien av Douglas Adams (Har också där läst första boken)


Bless!
Alexandra

Kommentarer
Postat av: Sofia E

Stolthet och fördom är en av mina absoluta favoritböcker. Jane Austen var ett geni. Läs!

2009-09-19 @ 17:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0