Denna efterlängtade sommar

Ja, jag längtar också! Vill ha vår, sommar, mindre skola, sommarlov, varma dagar och framförallt mer TID! Jag tror egentligen aldrig att man kommer lära sig. Att man i princip alltid har dåligt med tid. Och att man hela tiden längtar framåt för "då kommer jag i alla fall ha mer tid!" Men, men, någon som har förslag på hur man ska göra?

Disciplinera sig och sluta göra onödiga saker. Det kanske kan vara något, fast som alltid är det jobbigt och svårt att disciplinera sig. Enklare att helt enkelt inte göra det.

Aja, i alla fall. Om två veckor så har jag gjort merparten av de saker som jag har kvar på tyska-kursen. Efter det har jag i princip tre veckors ledigt och sedan två tentor. Sedan sommarlov och arbete med tolkningen inför sommarkonferensen.

Börjar längta efter att läsa igen, eller ja, läsa något efter eget val som inte är tysk litteratur. Har börjat få lust att läsa Buddenbrooks av Thomas Mann. Jo, jag vet att det faktiskt är tysk litteratur, men den tänkte jag nog faktiskt läsa den svenska översättningen av.

Hoppas våren och sommaren sätter fart snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0