Ledtrådar

Inte riktigt alla meningar har ju blivit lösta nedan. Så här kommer lite ledtrådar.

Kan börja med att säga att alla kvarvarande meningar kommer från barn och ungdomsböcker.

2. Kvinnlig amerikansk författare.

6. Kvinnlig svensk författare. Har anknytning till midsommar...

8. Manlig brittisk författare. Gammal klassiker.

10. Kvinnlig amerikansk författare. Skriver fantasyböcker. Boken skriven för 10 år sedan

Så nu kanske de sista nötterna kan knäckas. Två av dessa är ganska välkända, medan de andra två inte är lika kända.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag tror mig känna igen nr 6 men jag kommer inte på vad det är... Å andra sidan är sannolikheten att jag faktiskt vet vad det är ganska låg, med tanke på att jag inte kunnat nån annan, så vi verkar ju alltså läsa ganska olika böcker ;)

2010-08-18 @ 14:43:52
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Zachan

Hmm, vi läser säkert en hel del olika böcker. Men jag är faktiskt ganska säker på att du har läst fem av de tio böckerna som jag använt mig av. Det är bara svårt att se vilka de är. I kommentarerna till "Första meningen..." så har du svaren till de meningar folk har gissat rätt på.

2010-08-18 @ 16:51:59
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0