Semesterläsning

Tidigt på fredag morgon åker jag med Maken och hans familj till Cypern en vecka. Ska bli skönt att få åka på utlandssemester och fira svärfar som fyller 60 år. Det var ganska länge sedan jag var på charter, typ 10-12 år faktiskt, så det ska bli kul.

Det pratas så mycket om att man läser så mycket på charter semestrar. Speciellt vi svenskar verkar läsa kolossalt mycket. För mig blir det helt fel, det slår lite runt i skallen. Vardag är den tiden då jag läser mycket böcker. Semester är den tiden då jag inte läser, för då ska man göra så mycket annat. Så jag ska använda metoden: "Se och lär".

Men sedan är ju frågan: vad ska man ta med sig för böcker då? För några böcker måste jag ju ta med, annars storknar jag nog. Att böckerna ska vara i pocket-format har jag redan bestämt. Och det får inte vara böcker som jag vet att jag kommer sträckläsa. Alltså får Sookie Stackhouse nöja sig med att stanna hemma. Men jag vill ju ändå inte läsa tråkiga böcker.  

Så dessa två får det nog bli. För två borde räcka va? Inte han! av Sheila O'Flanagan och Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón. Två böcker som jag hört mycket bra om. Visserligen har jag hört en del dåligt om Ängelns lek också men jag gillade verkligen Vindens skugga och hoppas att denna kommer vara i samma stuk.


       


Kommentarer
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Jag är likadan - läser mer på vardagen än när jag har semester.

2010-08-18 @ 16:33:23
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Linnea

Själv skulle jag ha tagit Ängelns lek. Jag har inte läst den själv, men är sugen på att göra det! :) Själv är jag förresten en riktig semesterläsare. Jag har inte riktigt tid att läsa på vanliga vardagar.

2010-08-18 @ 17:49:41
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Andasin

Det är verkligen slukarböcker, ja :)

Fast nu har jag bestämt mig för att vänta lite, beställa boxen med böckerna på engelska som jag sett och sedan läsa dem på engelska istället. Tror de vinner ännu mer på det.

Tappar jag koncentrationen igen är det inte värre än att jag får dubbelläsa dem på svenska med ;)

2010-08-18 @ 20:42:59
URL: http://andasin-ihyllan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0