Uppdatering på hög nivå

Oj, vad tiden har sprungit iväg och jag inte hunnit blogga. Förlåt skulle jag vilja säga till alla som flitigt besöker bloggen trots den extremt dåliga uppdateringen.

Här kommer några av anledningarna till att det varit så tomt härinne de sista två veckorna:

- Studierna: De brukar oftast vara boven i dramat. Men tyskan har tagit en hel del tid. Speciellt för att "komma tillbaka" till språket. Jag har inte pluggat tyska på typ 2,5 år. Så allt sitter inte riktigt som det ska (speciellt inte grammatiken...). Men det börjar lösa sig. Det går bättre och bättre.

- Köp av lägenhet: Jag och maken håller på och köper en ny lägenhet. Det kom lite överraskat eller vad man ska säga. Vi hade väl inte egentligen tänkt göra det men så blev det. Så just nu är det ganska kaosartat överallt i lägenheten då vi renoverar hela köket på vår gamla lägenhet inför försäljningen. Om dagarna så snurrar alla möjliga lägenhetsrelaterade frågor runt i mitt huvud och tar väldigt mycket tid. Men det ska bli bra till slut. Lägenheten vi köper är helt underbar, ett renoveringprojekt, men ändå underbar!

- WoW:
För alla er som inte vet vad denna förkortning står för så är det: World of Warcraft. Det är ett rollspel som man kör via internet. Jag och maken har börjat spela och det är lugnt sagt beroendeframkallande men sjukt kul. Med allt annat som händer just nu och som behövs göras i ens vardag så får jag ta och lära mig att ha ett sunt förhållande till detta tidsfördriv.

- Läsningen: Med tanke på allt ovanstående så har tiden med böckerna blivit i princip obefintlig, förutom de tyska böckerna som jag måste läsa i studierna. Jag har läst klart Bernhard Schlinks Der Vorleser sedan sista blogginlägget skrevs och mina tankar över den boken bör strax komma hit till bloggen.

Förlåt än en gång för den dåliga uppdateringen men jag hoppas ni har nåd för mig.


Kommentarer
Postat av: Teresa

Två och ett halvt år är väl inget! Kom igen när du inte har läst språk på åtta och ett halvt år! :P

Nä, men allvarligt, dock, roligt med lägenhetsköp. Var var det den låg? Närmare skolan än er gamla?

2010-02-19 @ 23:25:05
URL: http://vintervagor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0