Filmrecension: New Moon

Dålig? Skulle den här filmen vara dålig? Hmm.

Jag och maken såg New moon på bio i måndags, tyckte att det var lika bra när vi sett första filmen och den här fortfarande gick på bio. När vi bokade biljetterna runt lunchtid var vi de enda som bokat bljetter så vi blev lite förvånade (och lite ledsna) att vi inte fick en privatvisning.

Jag personligen tycker att filmen faktiskt var jättebra. Bättre än första filmen (det kan tyvär ha något att göra med att Pattinson inte är med i de flesta av scenerna...). Förstår inte att folk klankar ner på den. Visst handlingen är inte den roligaste. Boken tog en sväng som jag inte tyckte om när jag läste den. Trodde ursprungligen att serien skulle handla om lite andra saker än vad den gjorde. Men man förstår när man läser tredje boken varför den tog denna sväng.

Stewart (Bella) gjorde faktiskt en väldigt bra skådespelarinsats i filmen, detsamma gäller Taylor Lautner som spelar Jacob Black. Billy Burke som Bellas pappa Charlie spelar som vanligt bra.

Som sagt: förstår inte riktigt varför filmen fått den kritik den fått. Jag tyckte att den var superbra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0