Stephenie Meyer - När jag hör din röst

Ja, vad kan man säga. Sträckläsning igen. En väldigt bra bok, något annat kan inte sägas. Men jag tyckte inte om vändningen som boken tog då Edward lämnar Bella. Det hade jag inte väntat mig. Och definitivt inte att man skulle ägna en hel bok till detta. Tyckte inte direkt om inblandningen av andra "sägner". Sägner som jag inte alls egentligen förknippar med vampyrer, men som här vävs in. Bokserien kommer ju fortsättningsvis bli färgad av detta och det vet jag inte riktigt vad jag tycker om, än.

Slutet var inte lika spännande som första boken. Jag tyckte att det gick så snabbt och smärtfritt, som att det inte var någon svårighet eller fara knappt, vilket ju inte direkt stämde. Men Bella fick tillbaka sin Edward och det är väl allt som räknas? Men det ska bli intressant och se hur han ska "förtjäna" hennes tilltro igen efter det som hände.

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0