...och helst allt på samma gång

Man vill ofta så mycket här i livet. Ofta alldeles för mycket. Jag tror inte att det bara drabbar bokbloggare, men vi är väldigt ofta utsatta. Visserligen kanske på eget bevåg, men ändå.

Jag skulle så gärna läsa fler klassiker. Och gärna svenska sådana, för det har jag varit lite dålig på. Sedan lockar anglosaxisk litteratur mycket, och jag släpper efter väldigt mycket för den litteraturen också. Ungdomsböcker vill jag väldigt gärna läsa, då jag känner att det var så mycket jag inte hann som ungdom och tonåring, och dessutom kommer det ju ut nytt hela tiden. Jag tycker om att vara uppdaterad, därför vill jag gärna läsa sådana böcker som alla talar om och förstå charmen. Sen så skulle jag gärna bredda mitt läsande och förståelse genom att läsa böcker från andra nationaliteter än svenska och amerikanska/brittiska. Speciellt böcker från ryska författare skulle jag vilja läsa, för Ryssland är ett annorlunda land som jag gillar mycket. Skulle gärna utforska deras litteratur mer för att förstå folket och folksjälen. Tyska böcker ligger dessutom mig varmt om hjärtat redan som det är. Nobelpristagare får vi inte glömma här heller. Och dessutom skulle jag vilja bara knalla runt på biblioteket för att hitta nya intressanta författare och böcker jag aldrig förrut hört talats om.

Allt detta skulle jag vilja göra, och helst allt på samma gång.


Kommentarer
Postat av: Martina

Aha, jag ser att du också skulle behöva den där magiska tidsvändaren som Hermione har i nån av Harry Potter-böckerna. =) Den skulle jag definitivt behöva, speciellt nu när jag jobbar heltid och pendlar (med bil) två timmar om dagen.

2010-07-06 @ 18:57:12
URL: http://etthemutanbocker.blogspot.com/
Postat av: Zachan

Haha, jo det vore inte helt fel alla gånger. Frågan är bara om man skulle bli galen av alla möjligheter?

2010-07-09 @ 09:13:12
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0