Det går alltså att lyckas

King, M - Supernova - 13025698


Med anledning av mitt senaste inlägg kikade jag runt på Norstedts hemsida (visserligen gör jag det lite då och då annars också...) och deras böcker. Där hittade jag något mycket intressant (som du finner här): Marika King. En tjej eller ja kvinna som är uppvuxen i Dalarna, närmare bestämt Ludvika vilket är min hemtrakt. Jag menar: hur coolt är inte det på en skala? Själva boken som hon skrivit verkar väldigt bra också, gärna något jag skriver upp på min (dock så långa) lista över böcker som jag skulle vilja läsa inom en inte alltför avlägsen framtid.

För er som inte är uppväxta i ett litet samhälle så kanske ni inte förstår hela grejen riktigt. När man växer upp där så är det verkligen "Du ska inte tro att du är något" och "Det kommer aldrig att gå". Visst nu kanske jag inte talar för alla som kommer från småsamhällen, men jag kände inte riktigt att man hade något mål. Man hade inte riktigt inställningen "Sträck dig efter stjärnorna", snarare "Vänj dig med tanken att du är fast här för resten av ditt liv".

Men det går alltså att lyckas. Även fast man är uppväxt i Smedjebacken/Ludvika så går det att lyckas. Det inger en hopp om att man själv, någon gång, också ska kunna lyckas.


Kommentarer
Postat av: marika king

det är klart att det går!! även om vägen kanske är lite kringelikrokig i bland...

har du läst boken ännu? nyfiken på att höra vad du tycker... lycka till i alla fall!

marika king

2009-12-18 @ 11:22:53
URL: http://www.marikaking.blogspot.com
Postat av: Zachan

Hej Marika!



Nej tyvär har jag inte hunnit läsa din bok än. Jag pendlar just nu mellan Utvandrarna-serien och Narnia-serien. Och har precis börjat läsa Twilight. Så jag har lite fullt upp.



Men jag såg att den nu finns att beställa på Adlibris så nästa gång jag beställer följer den nog med i varukorgen. Men den har en helt annan framsida än vad den har på din blogg. Vad beror det på?

2009-12-19 @ 13:57:42
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0