Nobelpriset i litteratur

Nobelpriset i litteratur gick den här gången till Herta Müller för att hon "med poesins förtätning och prosans saklighet tecknar hemlöshetens landskap". Man kan inte annat än säga grattis.

Jag sitter och kikar på listan över pristagare i litteratur och man känner bara: "Oj, vad mycket man inte vet. Vad mycket man inte har läst!" Det finns så mycket mer där ute, som man bara kan drömma om. Jag är ingen expert på nobelpristagare, men jag har lovat mig själv att någon gång ska göra ett slag i saken. Än så länge har jag läst: John Steinbeck, Elfriede Jelinek, Günter Grass och Selma Lagerlöf. Det är inte mycket men i alla fall en början.

Gick in på adlibris.se för att kolla på hennes böcker och såg att alla böcker på tyska och svenska var tillfälligt slut. Så det kan nog ta ett par dagar innan man kan få tag på böckerna. Bokhandlare och internatföretag behöver nog ett tag på sig att beställa hem fler böcker.


Bless!
Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0