Det där som kallas e-bok

Jag har lånat min första e-bok. Det är en bok som du lånar över Internet och kan läsa på din egen dator. Det känns lite konstigt faktiskt. Jag är ingen påhejare av e-böcker. Föredrar "riktiga" böcker som man kan hålla i, bläddra i, känna tjockhetens förändring då man byter sida. Det blir inte samma sak att sitta och glo på en skärm timme ut och timme in.

Det här är tredje boken jag läser på datorn. Tidigare har jag läst Midnight Sun av Stephenie Meyer (Edwards version av Twilight, dock ej färdigskriven) i PDF-format och The Short Second Life of Bree Tanner av samma författare som gick att läsa på internet gratis. Boken jag lånat nu är Levande död i Dallas av Charlaine Harris. Jag skulle gärna slippa detta, men personen som har den engelska låneboken har inte behagat lämna tillbaka den än (jag har väntat i över en månad, därav irritationen) och snart måste jag lämna tillbaka bok tre i serien. Så jag blir alltså tvungen att läsa boken på svenska på datorn istället. Hinner jag få den engelska boken innan jag har läst ut den här blir jag glad, men jag får klara mig med det här så länge.


Kommentarer
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Jag har svårt att läsa långa texter på datorn, det blir jobbigt för ögonen. Tacka vet jag riktiga böcker. Har inte testat läsplatta, har du det?

2010-08-16 @ 12:07:50
URL: http://www.mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0