Detta med pseudonym

Det pågår ju en het diskussion om detta med pseudonymer. Jag är inte direkt intresserad, men jag började fundera lite på hela grejen med pseudonym.

Om jag någonsin kommer att skriva en bok och lyckas få den utgiven tror jag att jag skulle vilja skriva under pseudonym. Men då kom jag att tänka på: Vad säger man till folk som undrar vad man jobbar med? "Hej!  Jo, jag är författare, men jag skriver under pseudonym så jag kan inte tala om vilka böcker jag skrivit" Den aspekten känns lite jobbig, speciellt med allt hemlighetsmakeri inom familjen, för jag antar att man i alla fall berättar för dem. Är nog jobbigt att leva med en stor hemlighet, fast det kanske det är värt?


Kommentarer
Postat av: Lisa H

Haha, så har jag aldrig tänkt faktiskt, men du har ju rätt! Hur funkar det i praktiken egentligen, att skriva under pseudonym?

2010-09-06 @ 20:03:25
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Zachan

Nä, precis. Jag har också suttit och funderat på det. Har tyvär dock inte kommit fram till något bra svar än ;)

2010-09-07 @ 06:38:00
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0