Sommarläsning


Här kommer en läsenkät angående sommarläsningen, som cirkulerat på flera bokbloggar nu i dagarna.


1. Bäst i sommar?
Tror att jag svarar Jane Austen med Pride and Prejudice och Audrey Niffenegger med The Time Traveler's Wife. Rent allmänt måste jag säga all tid jag haft att läsa på. Har haft en ganska lugn sommar med mycket tid att läsa.

2. Sämst i sommar?
I bokväg måste jag säga: Lord of the Flies av William Golding och När natten är som mörkast av John Marsden.

3. Vad har du helst läst på stranden?

Brukar inte läsa på stranden, där badar jag mest. Men ska åka till Cypern om en och en halv vecka och då blir det nog mest pocket tror jag. De är lätta att bära med sig.

4. Var har du läst mest?

Jag har nog läst mest i soffan eller i sängen. Det är de platser jag läser mest på överhuvudtaget.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?

Projektet att läsa mer böcker än förra sommaren har jag lyckats med. Annars har jag deltagit i Lyrans Dystopia utmaning och den kan man väl säga att jag lyckats med, har läst tre böcker än så länge och augusti är inte slut än.

6. Nämn en ny bok som du har köpt i sommar!

Jag personligen köper inte böcker så ofta, och har faktiskt inte köpt några böcker i sommar, däremot har jag fått Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann i present och Fallen ängel som recensions-ex.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Jag ser fram emot att fortsätta läsa serien om Sookie Stackhouse. Läste första boken i början av sommaren och har resterande tid väntat på att bok nummer två ska bli klarläst av andra lånare och inlämnad på biblioteket. Bok nummer tre ligger redan här hemma och väntar.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Ååh. Jane Austen måste jag också läsa!

2010-08-10 @ 20:59:12
URL: http://malinthewriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0