En minnesvärd promenad

Nu har A walk to remember kommit i till biblioteket. Wohoo, det är en av flera böcker som jag verkligen längtar efter att läsa. Det kommer bli den första boken av Nicholas Sparks jag läser, men jag har älskat filmen gjord på A walk to remember i flera år nu. Så det ska bli så kul att få komma karaktärena ännu närmre som man i princip enbart kan göra i en bok.

Boken handlar om Landon Carter, en tonårspojke som är populär i skolan och har många kompisar. Han träffar den självsäkra Jamie Sullivan, dotter till stadens Baptistpastor. Detta möte förändrar sakta men säkert livet för dem båda. Som sagt, filmen är otroligt bra.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du måste berätta sen hur boken är! Har alltid tänkt mej att hans böcker är hemskt sliskiga, men jag har aldrig läst nån så jag vet inte, men filmen tycker jag var rätt ok, om än lite väl amerikanskt romantisk kanske... :)

2010-07-13 @ 20:29:44
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Zachan

Sliskiga? Oj, det har jag aldrig föreställt mig. Typ amerikanska ungdomsböcker med en stänk av romantik är vad jag föreställt mig. "A walk to remember" har ju inte en enda sexscen, iaf inte filmen. Överdrivet sexistiska böcker är inget som brukar gå hem hos mig.

2010-07-13 @ 20:39:02
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0