Lata sommardagar

En sådan konstig känsla, jag får ibland ångest på grund av att jag faktiskt inte har lust att sätta mig vid datorn. Nu under sommaren har jag insett att jag ibland flera dagar på raken glömmer bort att datorn existerar och att jag väldigt ofta brukar spendera väldigt mycket tid framför den. En konstig känsla. Men jag får ursäkta att det kan bli dålig uppdatering här inne på grund av det.

Så efter The Time Traveler's Wife hann A Walk to Remember inte ens komma in under "Jag läser:" innan den var utläst. Mycket bra var den, men jag är lite kluven om huruvida jag tycker mer om filmen än boken. Ganska udda, oftast tycker jag bäst om boken, men nu är jag tveksam. Detta har dock inget att göra med att boken skulle vara dålig på något sätt, utan bara att jag sett filmen säkert hundra gånger och för mig är det så historien utvecklar sig. Men A Walk to Remember var i vilket fall en mycket bra och läsvärd bok även om den skilde sig ganska mycket från filmen!

Jag har som tidigare nämnt lånat mycket böcker på bibblan den senaste tiden. Så pass mycket att jag inte alltid hunnit läsa ut alla böcker innan nya mer lockande böcker har fått följa med mig hem. För en tid sedan bestämde jag mig för att läsa ut de biblioteksböcker jag har kvar hemma och sedan ta itu med mina egna olästa som står i bokhyllan. Så då tänkte jag att Oliver Twist och Buddenbrooks äntligen skulle bli utlästa. Började igår kväll med den ena och insåg snabbt att jag inte hade lust att ge mig på Charles Dickens på engelska, det blev för mycket. La ifrån mig den på högen som ska tillbaka till bibblan och började sedan på Buddenbrooks istället för att snabbt inse att jag inte hade lust att läsa en tegelsten om fyra generationer av människor från Lübeck. Så båda böckerna skall snart lämnas tillbaka. Twist skall jag låna om vid senare tillfälle på svenska. Buddenbrooks får helt enkelt vänta tills jag är sugen på den. Så kan det gå.

Just nu läser jag The five people you meet in heaven av Mitch Albom, en bok från BBCs hundra-lista. Den får bra betyg än så länge. Sedan har jag Pay it forward av Catherine Ryan Hyde kvar innan jag ska ge mig på min egen bokhylla, med lite smått och gott. Även det ska bli spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0