Biblioteket på nätet

Insett att det faktiskt är ganska smart att kunna besöka biblioteket på nätet. Här i Uppsala och säkert i andra städer (men jag råkar bo i Uppsala), så kan man komma åt bibliotekskatalogen via nätet. Praktiskt om man undrar ifall de har en viss bok inne och inte har lust att ta sig dit bara för att inse att den är utlånad.

Så nu har jag lånat om Thomas Manns "Buddenbrooks". Den ska bli läst snart intalar jag mig, efter att nu ha lånat om den för andra gången... Dessutom har jag återigen sett att Nicholas Sparks böcker är utlånade hela bunten och att både bibliotekets svenska och engelska exemplar av Audrey Niffeneggers "A Timetravelers Wife" är utlånade. Borde ställa mig i kö, men det har helt enkelt inte blivit av.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ställ dej i kö, den är bra :)

2010-06-23 @ 19:57:44
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Zachan

Fixat :) Trodde att det kostade pengar att reservera böcker, vilket vore heldumt tycker jag. Men Maken ställde sig på kö till en Marklund ljud-bok i gömda-serien. Så då passade jag på att ställa mig i kö till det engelska exemplaret. Så jag får väl den om en månad eller två :P Tror att det står en person före mig i kön.

2010-06-24 @ 09:15:02
URL: http://zachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0