Om jag skulle våga hata...

Tidigare har jag skrivit om mitt missnöje över Kriminalare i bokform. Det är inte riktigt något jag gillar.

Men det här tog nästan priset. När jag och maken sätter oss ner med nysläppta "New Moon", glada över att den äntligen kommit ut på DVD. Sätter igång filmen, då kommer alla de vanliga klippen, information, kopieringslagen etc. Sedan kommer trailersen, först kommer två glada komedier som faktiskt verkar vara ganska bra filmer (iaf roliga), sen kommer en tredje film som också den verkar vara en komedi, en rolig college-komedi. Efter halva trailern blir dock en av tjejerna mördad av en kompis med ett svärd/dolk. Hela trailern byter stämning och nu ser man hur alla inblandade i resten av filmen bli jagade av en person med samma vapen som mördar dem en efter en.

Hur roligt är det här på en skala? Vad har filmbolagen i huvudet egentligen? Det här förstörde totalt min stämning inför filmen. Jag var så sjukt arg! Jag hatar skräckfilmer, får mardrömmar av dem även om vuxna lilla jag fattar att det inte är på riktigt.

Jag kommer aldrig att kunna få bilderna ur huvudet, hur en kompis mördar en annan, hur blodet bara sprutade och sedan hur personens kompisar bara mörklade hela händelsen. Jag tycker att filmbolagen eller vem det nu är som sätter ihop en DVD borde förstå att alla människor inte tycker om rysare/skräckfilmer. Och att alla människor inte vill ha en massa bilder av kallblodiga mord i sitt sinne.

Jag är i alla fall en av dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0