Förhoppningar på hösten

Ja, jag vet att jag tjatat en massa om att jag vill ha sommar, och det vill jag fortfarande. Men i förrgår insåg jag att man kan läsa "Litteraturvetenskap A" på halvfart på Universitetet. Det är ju helt enormt, det betyder att jag skulle kunna läsa in den här kursen samtidigt som jag läser annat.

Så kurserna till hösten heter: "Antikens litteratur och Bibeln" och Medeltid till och med 1700-tal". Sedan till våren: "1800-tal" och "Modern tid (1900-talet och framåt)" Jag är helt överlycklig, dessutom ser litteraturlistan riktigt trevlig ut.

Så nu hoppas vi verkligen att jag kan få läsa kursen. Eftersom jag såg det i förrgår skickade jag in en sen anmälan. Men vi hoppas att det finns en plats över!


Kommentarer
Postat av: Nina

Sv: Tack för att du kom på namnet på kissen i Alice i underlandet. :)



Vilka spännande kurser du ska läsa till hösten. Vill också, men jag har fullt upp ändå med plugg så det får vänta tills jag är klar. :)

2010-05-27 @ 14:11:59
URL: http://ninasskrivarlya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0