I regnets tecken


Jag har precis öppnat Regnroman av Karen Duve och läst de första sidorna. Romanen handlar om Leon och Martina som flyttar in i ett hus i utkanten av en myr. Platsen kanske inte var så väl vald för det regnar oupphörligen, sniglar tar över trädgårnden och deras grannar verkar vara två egensinniga systrar som gärna kommer och hälsar på.

Regnroman verkar faktiskt riktigt lovande. Henriette Zorn skrev i Dagens Nyheter att Karen Duve med sin debut lyckats skapa en helt ny genre: den litterära actionkomedin. Så jag väntar med spänning.

Något som är väldigt passande till bokens innehåll är att exemplaret jag läser som jag lånat på biblioteket varkar ha legat i någons väska en regnig dag. Detta har medfört att boken har blivit vattenskadad i sin nedre hälft...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0